סגולות פירות יער

הפירות ידועים כעשירים בויטמנים, חומצות ועוד אשר כל אלה  עושים נפלאות לגוף האדם. מאוד חשוב להקפיד על צריכה מרובה , מגוונת ונכונה של פירות וירקות בחיי היום יום.

 

פירות יער ידועים בעיקר כנוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) , מונעים התפתחותם של תאים סרטניים, מחלות לב, סוכרת , שבץ מוחי , הזדקנות ומשפרים את תפקוד מערכת החיסון.

פירות היער נחשבים כמזון-על מאחר והם מספקים לנו רכיבים תזונתיים נוספים בכמות העולה על שאר המזונות ובכך אפילו אינם רק מונעים מחלות אלא אף מתקנים נזקים קיימים.

 

חלק מפירות היער השכיחים:

  • תות בר – קטן יותר מפטל, ריחני וטעים.
  • דומדמניות – מגוונות בצבעיהן ( שחורות , אדומות , צהובות , לבנות).
  • חמוציות – כשמן כן הן בעלות טעם חמוץ ידועות כמרפא למחלות בדרכי השתן.
  • אוכמניות – בעלות טעם מתקתק, ידועות בצביעת הלשון והשפתיים בצבע כחול.
  • פטל – פרי היער הידוע יותר מכולם.

 

בארצנו, את רוב פירות היער ניתן למצוא באזור רמת הגלון בצפון שם האקלים יחסית קריר ולכן המתאים ביותר לגידולם ותחזוקם. בזמננו, פירות היער הרבה יותר זמינים למאכל מאשר בעבר.

 

לפירות היער טעם חמצמץ/מתוק ועסיסי , כייף ומהנה לאכול אותם כפי שהם ומשתלבים נהדר במאפים , קינוחים ,בישולים ,קישוטים ( סלסלות פירות )  וכמובן שהתוצר הידוע הוא הריבה.

 

מתכון פשוט ונהדר לריבת פירות יער:

מצרכים:

  • 1000 גר'פירות יער
  • תמצית ווניל – 4 כפות
  • סוכר – ¼ כוס
  • קליפת תפוז/לימון – קורט
  • מקל קינמון
  • פלפל שחור ומלח  -קורט
  • מיץ לימון – 6 כפות

 

הכנה:


שימו את פירות היער בסיר עמוק למשך 4 דקות על להבה נמוכה , לאחר מכן הוסיפו את הקינמון והפלפל השחור, כסו הסיר.
 

לאחר 10 דקות כשהפירות מתחילים להיות נוזליים מעכו אותם בעזרת כף מעץ, הוסיפו את תמצית הווניל קליפת הלימון והסוכר ,ערבבו, כסו שוב וחכו כרבע שעה בערך או עד שהנוזלים יצטמצמו.
 

בסיום , הוסיפו את מיץ הלימון, העבירו את הריבה לכלי והשאירו במקרר שם היא תקבל את הסמיכות שלה.
 

שיהיה בתיאבון ורק בריאות.

 

לקריאה נוספת: פירות וצבעים

 

מאת: